czwartek, 27 października 2011

Kanapka na ciepło


Niedawno usłyszałam od znajomego, że śniadania są nudne, na co mój komentarz brzmiał „Nic podobnego” :) Rzeczywiście w ciągu tygodnia, gdy spożywa się śniadanie przed wyjściem do pracy albo dopiero w pracy, jedzenie musi być szybkie, w miarę proste i sycące. Jednak gdy nadchodzi weekend, można się trochę wysilić i przygotować bardziej wymyślną jajecznicę, pankejka czy grillowaną kanapkę. I to jest właśnie moja propozycja na urozmaicenie śniadania, do którego składniki takie jak kurczak można przygotować np. wieczorem poprzedniego dnia. A jaka to przyjemność, gdy śniadanie przygotowuje nie jedna para rąk, ale chociażby dwie… :) I stało się, wstęp dłuższy niż sam przepis :)
SKŁADNIKI:
  • 4 ciabatty (lub inne bułki o podobnym rozmiarze; ja użyłam bułek pszenno – kukurydzianych, które doskonale się grillują :)
  • 1 pierś kurczaka
  • przyprawa do gyrosa
  • 1 pomidor pokrojony w plastry
  • 2 spore ogórki konserwowe pokrojone w plastry
  • 4 plasterki dowolnego sera żółtego  (ja użyłam cheddara)
  • 1 cebula pokrojona w piórka
  • 4 liście sałaty
  • masło do posmarowania pieczywa
  • sos (3 łyżki ketchupu, 1 łyżka musztardy, 1 łyżka majonezu, szczypta pieprzu – to wszystko mieszamy na gładką masę)
  • olej do smażenia



SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Pierś kurczaka dzielimy na pół, przyprawiamy i smażymy na oleju z obu stron. Gdy lekko przestygnie, kroimy w grube plastry, takie by wystarczyły na 4 kanapki. Bułki kroimy wzdłuż, ale nie do końca, tak by po „otwarciu” tworzyły skrzydła. Każdą bułkę smarujemy wewnątrz masłem, kładziemy po plasterku sera i po dwa plastry kurczaka. Każdą z bułek zamykamy i układamy w zamykanym tosterze (albo zamykanym elektrycznym grillu) i zapiekamy. Następne otwieramy kanapki, smarujemy sosem, układamy sałatę, pomidora, ogórka oraz cebulę. Et voila! Śniadanie gotowe :)



2 komentarze:

  1. zgadzam sie z toba w zupelnosci. Ja osobiscie kocham sniadania, a gdy je przyslowiowo odwale to mam zal do samej siebie.. uwielbiam eksperymentowac z kanapkami, jajecznicami, musli, owsiankami, placuszkami.
    Kocham śniadania, i wspieram twoj dluzszy niz przepis, ale jaki madry poczatek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :)Moim zdaniem śniadania są bardzo ważne i trochę niedoceniane. Muszę rozwinąć ten temat, bo pomysłów jeszcze trochę jest :)

    OdpowiedzUsuń