niedziela, 16 września 2012

Chili con carne



Pierwszy raz chili con carne spróbowałam w knajpie El Popo mieszczącej się przy ul. Senatorskiej w Warszawie i od tamtego momentu zauroczyłam się w kuchni meksykańskiej. Jednak to co serwują restauracje w Polsce niestety nie umywa się do jedzenia, jakiego miałam okazję próbować odwiedzając Stany Zjednoczone, jedząc w kliku meksykańskich restauracjach czy barach (moje ślinianki pracują szybciej, kiedy wyobrażam sobie jak musi smakować meksykańska kuchnia w Meksyku :)Mogę śmiało powiedzieć, że było to prawdziwe kulinarne przeżycie. Przeglądając kilka książek na jej temat i oglądając sporo filmów, czasami aż trudno mi było ogarnąć wielobarwność potraw, choć w gruncie rzeczy są one nieskomplikowane. Przepis na chili pochodzi z dwóch książek: „Kuchnia meksykańska” będąca częścią serii „Podróże kulinarne” wydawanej przez Rzeczpospolitą (swoją drogą niezła seria) oraz „Mexican Kitchen” autorstwa Anne Wilson. Właściwie to połączyłam sobie te dwa przepisy i dodałam jeszcze coś od siebie. Coś czuję, że z kulinarnymi recepturami z kraju Majów i Azteków zaprzyjaźnię się na dłużej.

Składniki:
  • 1 drobno posiekana cebula
  • 1 zmiażdżony ząbek czosnku
  • 2 drobno posiekane papryczki chili
  • 500 g mielonej wołowiny
  • 1 puszka siekanych pomidorów (400 g)
  • 1 mały koncentrat pomidorowy (około 120 ml)
  • 1 łyżeczka sproszkowanej ostrej papryki
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki mielonych ziaren kolendry
  • 1 puszka odsączonej czerwonej fasoli
  • sok z połowy limonki
  • sól
  • pieprz
  • oliwa do smażenia
  • około 4 tortille


Sposób przygotowania:
  1. W rondlu rozgrzewamy oliwę, smażymy na niej cebulę, czosnek i chili do momentu aż cebula stanie się szklista.
  2. Dodajemy wołowinę i smażymy na średnim ogniu aż mięso zbrązowieje.
  3. Dodajemy pomidory, koncentrat, sproszkowaną paprykę, sok z limonki, cynamon, kolendrę, szczyptę soli oraz pieprzu i dusimy przez około 15 minut.
  4. Dodajemy fasolę. Całość dusimy jeszcze przez kolejne 5-7 minut.
  5. Chili con carne podajmy z podgrzanymi na suchej patelni plackami tortilli, które kroimy na ćwiartki.



1 komentarz: