środa, 12 września 2012

Pierś kurczaka z buraczkami i kozim serem podawana na rukoli


Takiego połączenia, które zaskoczyło w pełni moje kubki smakowe skosztowałam na przyjęciu weselnym mojej przyjaciółki. Nim się obejrzałam, chcąc sięgnąć po dokładkę, przystawki już nie było. Nie było się także czemu dziwić. Buraki, których słodycz została przełamana wyrazistym smakiem czosnku, w połączeniu z charakterystycznym posmakiem sera koziego, gorzkością orzechów i rukoli - to wszystko podane na jednym talerzu, niby proste, a okazało się niezwykłą kulinarną kombinacją. Nawiązawszy do idei nieskomplikowania w kuchni, użyłam gotowych buraków marynowanych (które sama wcześniej zamarynowałam :) natomiast bez trudu takie buraczki można dostać w hipermarketach. Od siebie dodałam jeszcze pierś kurczaka przyprawioną suszoną skórką pomarańczową (mięso być musi!). Zainspirowana przyjęciem weselnym przystawkę przygotowałam na kolację zaręczynową, którą jakiś czas temu gotowałam dla pewnej pary. Nie wiem czy to moc buraczków, dania głównego, czy deseru, ale znowu nie ma to jak przez układ trawienny do układu krwionośnego :) 



Składniki:
(na dwie lub trzy porcje)
·         pierś kurczaka
·         opakowanie rukoli
·         słoik marnowanych buraczków (w plastrach lub tartych 250 g)
·         opakowanie koziego sera (50 g)
·         1 ząbek czosnku
·         około 150 g orzechów włoskich
·         suszona skórka pomarańczowa
·         sól
·         pieprz


Sposób przygotowania:
  1. Pierś kurczaka kroimy wzdłuż na długie paski. Przyprawiamy suszoną skórką pomarańczową oraz pieprzem. Każdy z pasków smażymy lub grillujemy. Delikatnie solimy.
  2. Buraczki dokładnie odsączamy i dodajemy ząbek wyciśniętego przez praskę czosnku. 
  3. Na talerzach układamy opłukaną i wysuszoną rukolę (można ją delikatnie pokropić aromatyzowaną oliwą), następnie buraczki, pokruszony ser kozi (jeśli jest bardzo tłusty, nakładamy go łyżeczką).
  4. Całość posypujemy orzechami i układamy kawałki kurczaka.


3 komentarze:

  1. Wygląda i brzmi mega smakowicie ... jestem ciekaw :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, tym bardziej, że całość przygotowuje się około 20 minut :)

    OdpowiedzUsuń