środa, 21 marca 2012

Berlińska zupa ziemniaczana



Czego by się nie poszukiwało w kuchni niemieckiej, niezależnie od landu prym wiedzie ziemniak. Kuchnia niemiecka nie może pochwalić się różnorodnością zup, jednak skoro mamy już składnik wiodący, to chyba nic prostszego? Przepis otrzymałam od mojej koleżanki, która posiadając męża aktualnie pracującego w Berlinie włóczy się po tamtejszych knajpach, starając się doświadczać kuchni stricte niemieckiej. Zupa przypomina troszkę smakiem grochówkę, wygląda jak żurek i doskonale smakuje podana z prażoną cebulą.
    


 SKŁADNIKI:
  • około 0,5kg ziemniaków (może być więcej jeśli zupa ma być gęstsza)
  • 1 pęczek włoszczyzny
  • 2 cebule
  • 200 g wędzonego boczku (ja użyłam pętko wędzonej kiełbasy)
  • 1 łyżka masła
  • 800 ml bulionu (ja użyłam wołowego, który być dość intensywny w smaku)
  • 5 gałązek majeranku (lub około 3 łyżeczki suszonego)
  • 1 łyżeczka gałki muszkatowej
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 ml  śmietany  kremówki
  • sól
  • pieprz


 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
  1. Ziemniaki obieramy i kroimy na kawałki.
  2. Siekamy cebulę, czosnek, boczek lub kiełbasę kroimy w kostkę.
  3. W garnku o dość grubym dnie rozgrzewamy masło, a następnie szklimy cebulę, czosnek, dodajemy boczek, całość smażąc przez około 5 minut. Dodajemy ziemniaki i smażymy jeszcze przez chwilę.
  4. Do garnka ostrożnie wlewamy bulion, dodajemy majeranek i gotujemy bez przykrycia przez około 30 minut.
  5. Gdy ziemniaki będą miękkie, całość miksujemy i połączymy ze śmietaną. Zupę zagotowujemy jeszcze raz, przyprawiamy solą, pieprzem, gałką muszkatołową i ewentualnie majerankiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz